Renata Sopek je jedno od najprepoznatljivijih televizijskih lica u Hrvatskoj, dugogodišnja voditeljica i promotorica zdravog načina života. Osim što je jedno od zaštitnih lica RTL-a, vodi nacionalni projekt Aktivna Hrvatska, kroz koji već četvrtu godinu potiče na aktivan život i tjelovježbu. Pokroviteljica projekta je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, a trenerski tim Aktivne Hrvatske gostuje diljem Hrvatske – ove subote u Slavonskom Brodu.

S Renatom Sopek u intervjuu razgovaramo o njenoj karijeri, upravljanju osobnim brendom i važnosti cjeloživotnog obrazovanja.

Intervju.hr: Karijeru ste započeli ulogom hostese na Zagreb Auto showu 1999., kad vas je uočila modna menadžerica Sandra Vranješ?

Da, Sandra Vranješ me vidjela na tom Auto showu davnih dana, kad sam u srednjoj školi išla raditi da zaradim džeparac, i prijavila me za izbor za Miss Auto showa. Što je meni bilo užasno odbojno, štoviše odvratno. Uopće se nisam vidjela u tom svijetu i ta estrada, bilo kakav način javnog izlaganja je meni bio grozan.

Intervju.hr: Pogotovo estrada 90-ih?

Užasno mi je sve to bilo. Bila sam u njenoj agenciji i prijavila me, to je bilo kao pod “moraš”. I sjećam se, sve djevojke su stajale ravno kao na crti, a ja sam iz protesta jedina bila okrenuta bočno. Što je bilo najsmješnije od svega, pobijedila sam. Jedva sam odgovarala na pitanja, jedina sam bila u hlačama, sve curke su bile u minicama. Ja sam došla u odijelu. I eto, pobijedila. Tad je sve to krenulo.
Tada sam počela aktivno raditi kod Sandre Vranješ u agenciji i snimila na desetke reklamnih kampanja, gotovo da nije bilo kampanje u kojoj se nisam pojavila.

Intervju.hr: Kakva je bila Sandra Vranješ kao šefica?

Super je bila, ona je veliki profesionalac i zapravo mi se svidjelo to što je ona htjela razgovarati s mojim roditeljima. Uočila me, htjela me u agenciji, ali je prvo htjela razgovarati s mamom, da dozna kako mi funkcioniramo i da objasni što agencija radi. Roditelje je htjela uključiti u svaki korak. Taj pristup mi se svidio. I danas sam s njom prijateljica, često me angažira za voditeljske angažmane.

Intervju.hr: Je li dobro početi tako rano raditi?

Da, super je. Stvori ti radne navike, a i zaradiš kao klinac džeparac, što je meni bilo super. Mama me gurnula u taj prvi posao s Auto showom, poslala me svojim poslovnim partnerima i rekla da izvolim raditi. Njih dvije su mi paralelno usadile radne navike od najranije dobi. Naučila sam da ako si hoću nešto priuštiti, trebam raditi i zaraditi.

Intervju.hr: Kako ste napravili sljedeći korak, dolazak na televiziju?

Isto preko Sandre Vranješ, došli su s HRT-a, radili su casting za Bingo show. Odmah su najavili da će prvo biti hostesiranje, a da će nakon toga možda biti prilika i za voditeljsku ulogu. Tako sam došla na televiziju – prvo kao hostesa, počela sam se izmjenjivati s Ivom Jerković, a Karmela Vukov-Colić i Mario Sedmak su bili voditelji. Tu nam se otvorila neka prva prilika da se počnemo baviti i voditeljskim poslom.

Intervju.hr: Kakvo je bilo to prvo televizijsko iskustvo?

Pokazalo se ono što je meni cijelo vrijeme bio problem – činjenica da se nisam htjela pretjerano izlagati. Imala sam grč od javnog nastupa, još sam bila klinka. Išli smo na govorne vježbe, i na njima su nas dosta opustili. Ali nikad neću zaboraviti svoj prvi nastup: kad sam na bubici u uhu čula da je još trideset sekundi do početka showa, počele su mi se nekontrolirano tresti ruke i noge, mikrofon mi pleše u ruci. Mario Sedmak stoji kraj mene, i valjda vidi moju muku, pa me na prepad primi za ruku, valjda da me šokira, i kaže: “Sad me slušaj, pet minuta će ti biti grozno, bit će ti vruće i nećeš znati što pričaš, iako ćeš govoriti suvislo. Nakon toga, nas dvoje komuniciramo i bit će ti OK.” I stvarno je tako bilo.
Nakon toga, većinu svojih angažmana sam radila uživo, i dovela sam se do toga da za vrijeme Big Brothera tijekom pauze spavam u green roomu. Puno sam radila na sebi i osvijestila te neke stvari, iako dio toga dolazi i s iskustvom.

Intervju.hr: Posao na Big Brotheru kao da je gurnuo vašu karijeru na višu stepenicu?

Je, radila sam TV Bingo nekih godinu i pol. Onda me RTL angažirao kao jedno od svojih zaštitnih lica kad je došao u Hrvatsku. Radila sam Zvijezde ekstra, dali su mi Vremensku prognozu kao nekakav format koji je njima bio fora, i onda su mi rekli da bi htjeli da budem jedan od suvoditelja u drugoj sezoni Big Brothera. I tu sam se makla od tuđih rečenica i blesimetra. To funckionira ovako: dobiješ nekoliko bulleta, radiš svoju priču, zezaš se s kolegama i to je stvarno za voditeljsko iskustvo genijalna stvar. Radiš u okruženju koje je nepredvidivo. Ako se tu uspiješ snaći, sve drugo ide lako.

Intervju.hr: Jeste li imali iskorake u menadžerske poslove?

Opet bih to vezala uz televiziju. “U dobroj formi s Renatom Sopek” je najprodavaniji DVD serijal u povijesti Hrvatske. Nakon petog DVD-a sam rekla da šesti, koji smo odlučili da bude zadnji, želim sama napraviti produkcijski kako ja želim. Uvijek sam kreativno sudjelovala, ali taj šesti sam htjela da bude moje djelo. Složila sam ekipu, dogovorila što ćemo snimati i gdje ćemo ići, na kraju je to ispao najbolji i meni najdraži DVD. Tako je krenula priča s mojim angažmanom iza kamere, koji se nakon tog DVD-a nastavio i dalje.

Renata Sopek

Intervju.hr: Što možete reći o portalu Ultrafit?

Ultrafit je nastavak moje autorske emisije U dobroj formi, koja je išla tri sezone na RTL-u. Odlučili smo cijelu tu priču o aktivnom i zdravom načinu života prebaciti na web. Osmislili smo Ultrafit portal, koji je podportal RTL-a za ljude koji žele vježbati, koji mene inače prate kroz DVD-e i emisije. Na Ultrafitu možete pronaći sve vezano uz aktivan i zdravi životni stil, od zdravih recepata do videa s vježbama, imam goste trenere, savjete stručnjaka, liječnike, nutricioniste.

Intervju.hr: Kako ide Ultrafit?

Zapravo super, u tijeku je već treća godina. Naši partneri su jako zadovoljni. To je prvi personalizirani portal, jer nosi moje ime, ali i jer ljudi mogu sami unijeti svoje parametre što se prehrane i vježbanja tiče, pa im sustav predloži personalizirani program.

Intevju.hr: Imate jedan od najjačih osobnih brendova u Hrvatskoj. Ako bih sumirao vašu karijeru, rekao bih: nikad u skandalima, svi poslovi čisti, privatnost zaštićena – jesu li to komponente koje su osigurale dugovječnost vašeg brenda?

Rekla bih da jesu. Jedina stvar koja se slučajno dogodila u mojoj karijeri je ta što sam se slučajno zatekla na nekom castingu i slučajno došla na televiziju. Ali nakon toga više ništa nije bilo slučajno – točno sam znala što bih htjela i željela raditi. Znam da taj posao neću raditi sto godina, i želim čistog obraza izaći iz toga, da jednog dana kad izađem nitko od ljudi koje sam sretala ne okreće glavu od mene. Ne želim da itko misli da sam zbog ovog ili onog razloga mislila da sam od nekoga bolja. Isto tako, po pitanju vrijednosti, principa i morala – sve to ostaje, a jednog dana računaš da ćeš imati i djecu.

Intervju.hr: Smatrate li da se to može preslikati kao načelo i na druge karijere, ne samo na medijske?

Mislim da je tako. Ja sam na televiziji skoro dvadeset godina. To nije malo. Smatram da bih u bilo kojem drugom poslu radila isto. Sve je stvar odabira. Neke stvari možda možeš napraviti preko noći, ali upitno je kako će to izgledati. Idemo radije korak po korak. I sve što sam zamislila ostvarila sam.

Intervju.hr: Studirate komunikacijski menadžment na Bernaysu. Nema kraja obrazovanju?

Ne, obrazovanje nikad ne završava. Pri kraju sam studija, na trećoj godini, ali planiram i ići dalje. Kako sam krenula, iz diplome ću u penziju. Korisno, novo iskustvo koje mi otvara vidike. Čak i na kolegijima koji se tiču televizije sam shvatila teorijsku podlogu nekih stvari koje primjenjujem u poslu, a da nisam ni znala zašto. Odličan mi je ovaj fakultet. Svojevremeno sam studirala pravo, ali sam na trećoj godini odustala, iako mi je išlo dobro. Jednostavno sam znala da nikad neću biti pravnica.

DSC_8097

Nema komentara

Ostavi odgovor