Site icon Intervju.hr

Lea Brezar: “Ako su odnosi u vašem timu dobri, onda se radi s lakoćom”

Lea Brezar

Lea Brezar

Lea Brezar vlasnica je i direktorica agencije za odnose s javnošću Dhar media te jedna od najvećih zagovornica dharmičkog pristupa menadžmentu u nas. S njom smo razgovarali upravo o tom suvremenom pristupu menadžmentu, ali i o njenoj novoj knjizi “Izvan okvira”, koje je ovih dana izašla iz tiska, kao i o konferenciji Inside Out u organizaciji Superbrandsa, koju Lea Brezar sa svojim timom priprema za 26. siječnja.

Intervju.hr: Ovih dana iz tiska je izlašla vaša knjiga “Izvan okvira”. Podnaslov kaže “Postavljanje novih temeljnih načela u životu i poslovanju”. O čemu je ustvari riječ u knjizi?

Knjiga govori o osobnim promjenama pojedinca koje su preduvjet za uspješan život i poslovanje. Ona je svojevrstan praktični priručnik koji na 170 stranica nudi osim terorije – vrlo životne primjere iz prakse te pregršt motivacijskih citata i koraka do vlastitih promjena.

Intervju.hr: Ističete važnost stalnog upravljanja promjenama vlastite osobnosti i stavova. Kako ste došli do spoznaje da je u menadžmentu to danas jedna od najtraženijih vještina?

Kako sam i sama prošla put osobnih promjena koji me danas doveo do toga da uspijevam u našem timu zadržati ozračje u kojem prije svega postoji čovjek, svjesna sam da je to bio jedini ispravni način vođenja poslovanja. Postavite ga na prave temelje u kojima je čovjek, njegov um, srce i duša, najvažnija karika u lancu i izgradite odnose tako da u njima komunikacija teče u svim smjerovima, napravili ste najbolju moguću polazišnu točku u vašoj organizaciji. Upravo taj nedostatak u raznim kompanijama danas dovodi do pucanja odnosa, nedostatka povezanosti i manjka interesa za posao. Ne možete tražiti od tima da daje sve od sebe ako ste mu pritom uzeli svu slobodu izražavanja i odrađivanja zadataka. Što mu ostaje onda za dati?

Intervju.hr: Kad biste savjetovali poslovnim ljudima, menadžerima ili podzetnicima, da krenu s promjenama, koja bi bila prva stvar koju bi vrijedilo učiniti?

Pogledati se u ogledalo i priznati si da možemo biti bolji ljudi sutra nego što smo bili danas. Da je vrijeme da postavimo ljubav kao glavnu vodilju u životu i poslovanju jer nam ona nosi strpljenje, suosjećanje i brižnost te zajedništvo kojih toliko u današnjem društvu nedostaje. I da prihvatimo da nismo uvijek u pravu. Moramo nekad stati u tuđe cipele.
U knjizi izvan okvira navela sam ovih sedam koraka koji su zapravo polazišne točke za uspješno vođenje:

Intervju.hr: Pojam dharmičkog menadžmenta je nešto što se kod nas često veže uz vaše ime, vjerojatno i iz razloga jer ste 2014. u Zagreb doveli Robina Sharmu. Možete li nam malo objasniti o kakvoj vrsti menadžmenta je riječ?

Zapravo je prvo bio dharmički menadžment, a onda Dhar media. Dharmički menadžment je pojam koji je u poslovanje uveo Jack Hawley, jedan od vrlo važnih menadžerskih konzultanata današnjice. Nakon čitanja njegove knjige zaključila sam da je način na koji želimo voditi poslovanje upravo sadržan u riječi dharma, što na sanskrtu znači ispravno djelovanje. Taman smo u to vrijeme bili u tranziciji poslovanja i osnivali smo Dhar mediu, kako je i dobila ime. Seminar Robina Sharme je bio naš projekt kojim smo željeli pokrenurti val promjena u percepcijama pojedinaca u menadžerskim krugovima. Sharma je genijalac koji kaže da bez obzira koji posao radiš nastojiš ga raditi s ljubavlju i sa svom svojom snagom kako bi i drugima bio nadahnuće. Vodstvo ne smatra titulom već stilom života. Ja bih dodala na to izjavu s kojom sam započela knjigu Izvan okvira: “Postanite onaj kojeg slijede, a ne kojeg se boje.” Ovaj prvi nikada nije sam. Dharmički menadžer svjestan je povezanosti među svima nama. Počnete li od sebe, postaje vam jasno da vam u život dolaze ljudi koji vas uče najvažnijim lekcijama, a ne živciraju. Savladamo li ih, one nas promijene. Uzdižemo se iznad svog ega i postajemo svjesni da je ta promjena dobra, jer nas povezuje. U zajedništvu smo snažniji i teže nas je slomiti. Zamislite kuću koja se ljulja na vjetru jer je postavljena na slabe temelje i izgrađena je od drveta. I onu koja je od betona na čvrstim temeljima. Što prije puca? Tako je i s poslovanjem. Dharmički menadžmet ljubav stavlja na prvo mjesto. Ona je uvijek postojana i odolijeva svemu.

Intervju.hr: Primjenjuju li neke poznate organizacije ili menadžeri tu filozofiju u poslovanju?

Primjenjuju je pojednici svakako. Mislim da je to najvažnije. Svaki tim u kojem pojedinci preuzmu odgovornost za upravljanje osobnim promjenama ima šansu promijeniti ozračje u korporaciji. Nevažno je koliko je ona velika. U svojoj sam knjizi Izvan okvira razgovarala s vlasnicom Biovege, Jadrankom Boban Pejić, baš iz razloga što sam svjesna da iza njenog i Zlatkovog rada stoji jedna iznimna kompanija koja je sva načela postavila na duboke i snažne temelje. I svijetu se uvodi trend Life menadžmenta u korporacije. Primjerice Meliá, španjolska kompanija koja upravlja turističkim resortima i destinacijama, prije nekoliko godina uvela je koncept life managementa u Meliá brend, te sam s njima imala prilike surađivati u Hrvatskoj na jednom projektu edukacije zaposlenika. Osim ovako velikih i značajnih promjena uvođenja u sam menadžment, mnoge korporacije angažiraju stručnjake poput Jacka Hawleya, Robina Sharme, Deepaka Chopre kako bi probudili promjene i pokrenuli svoje timove u pravom smjeru.

Intervju.hr: Osim na ljudske potencijale, na što se još odnosi dharmički menadžment?

Svakako na cjelokupno poslovanje. Ako je ozračje u vašem timu i tvrtki povoljno, to jest ako su odnosi unutar tima dobri i kvalitetni, onda se poslovi i obaveze rade s lakoćom i jednostavnije. Spremni smo na promjene, podupiremo jedni druge i zajedno brinemo o razvoju i rastu tvrtke. Uskladimo li odnose u timu uštedili smo si vrijeme koje bismo potrošili na rasprave, uvjeravanja i kažnjavanje za neizvršavanje zadataka. Sve je lakše kad radimo u pozitivnom okruženju. Ljude se ne motivira strahom već ljubavlju.

Intervju.hr: Posvećujete mnogo pozornosti srcu i duši vaših suradnika i partnera, ali u konačnici je ono što radite ipak biznis i mora zaraditi novce. Kako pomirujete te dvije činjenice?

Kad su suradnici u pitanju, moramo biti svjesni činjenice da nitko tko uđe u ured na vješalici s kaputom ne ostavi i osobnost, svoje frustracije ili dobro raspoloženje. Ako ljude naučite da se izražavaju na ispravan način, pa primjerice da priznaju da su ‘danas nervozni i ludi’, svi u timu će ih taj dan bolje razumjeti. Ili jednostavno neće ulaziti u dublje rasprave – dat će im prostora. I tako je i s druge strane – one s partnerima i klijentima. Oni svi osjete našu energiju. Ako smo često raspoloženi i spremni na brze promjene i reakcije, klijenti rado rade s nama. Ili ako mi primjetimo da je netko s druge strane žice nervozan, pa mu to spremno toleriramo jer znamo da nije na vješalici ostavio svoju osobnost – baš danas, sve ide lakše. Vaša energija je suptilna stvar i ona se osjeti. Prema našim uvjerenjima, biznis ide ruku pod ruku s tolerancijom. Da se ne toleriramo, ne bi poslovali. I naravno da za sve postoji vrijeme. Nekad svi stisnemo radi rokova pa poslije rješavamo konflikte. To je život.

Intervju.hr: Upravljate već šest godina vlastitom marketinškom i PR agencijom. Kakvi su izazovi poslovanja na hrvatskom tržištu i izazovi struke u nas?

Mislim da se u Hrvatskoj struka u svim tržišnim segmentima sočava s istim problemima. Jedan od njih je i premalo tržište. I mi smo svoje poslovanje proširili na regiju. Krizna vremena u Hrvatskoj predugo traju. A s druge strane je tu nedostatak sinergije države i poduzetništva, te struke na raznim poljima, preveliki državni aparat koji je neproduktivan i nestručni kadar na čelnim pozicijama u državnim institucijama. Mislim da to uvelike usporava rast poduzetništva i gospodarstva u Hrvatskoj.

Intervju.hr: Kod nas se čak i neke žene bune protiv odredbi o ženskoj zastupljenosti na listama za izbor na političke dužnosti, dok zapadne zemlje uvode obvezne kvote žena u vrhovima najviših korporacija. Kakav je vaš stav prema tome, i općenito zastupljenosti žena u biznisu?

Mislim da je važan. Žene odlikuje senzibilnost, a s druge strane im primjerice odgovovara obavljanje više zadataka istovremeno, što znači čvrstinu i postojanost. U današnjem ‘brzom’ svijetu to su prednosti. Naravno da je ženska uloga neminovna u političkom svijetu kao i korporativnom – Angela Merkel je prema Timesu u 2015. proglašena osobom godine, ali i prije toga je nekoliko godina prema Forbesu bila jedna od najutjecajnijih žena svijeta. Mislim da žene danas nemaju problem sa stremljenjem ka visokim pozicijama i da se nimalo ne boje izazova, pa zapravo je važno pitanje kada će omjer muškaraca i žena u politici i korporacijama u Hrvatskoj biti jednak. U našoj agenciji žene su u većini.

Intervju.hr: Za 26. siječnja najavljujete konferenciju Inside Out u organizaciji Superbrandsa. O čemu će biti riječi na konferenciji i koje ćemo govornike moći čuti?

Superbrands Hrvatska i časopis Brend Kultura organiziraju predstavljanje novog broja časopisa s temom Inside out, što je ujedno i tema konferencije. Rezervirana je za Superbrandove te poslovne partnere Superbrands organizacije pa će na njoj biti govora o brendiranju iznutra: Što znači voditi svoj tim i na koji način edukacija i razvoj pojedinca utječu na razvoj brenda? Što kada se nađemo u krizi i kada nam se čini da nam nedostaje motivacije? Koji su to praktični savjeti kojima možemo poboljšati aktivosti u timu i zajedno napredovati? Na okruglom stolu predstavit ćemo i knjigu Izvan okvira.